Ha megkérdeznénk valaki, hogy ugyan, mondja már el nekünk, hogy mi a legfőbb eltérés a benzines és dízel autó között, akkor valószínűleg eltalálná, hogy a megoldás a motor lenne. A dízel autó motorja ugyanis teljesen más elven működik, mint a sima benzines megoldással üzemelő autóé. Ennek folyománya, hogy a dízeles erőforrásban lévő részecskeszűrőt érdemes lesz megóvni attól, hogy tönkremenjen; ha ugyanis a részecskeszűrőt emiatt cserélni kell, annak a költsége elérheti e félmillió forintot is! Mivel senki sem fizet ki szívesen egy ilyen nagy összeget egyetlen alkatrészért, így érdemes lesz erre a szűrőre odafigyelni. De miért is fontos a részecskeszűrő? Nos, ez gondoskodik arról, hogy a dízel autó által előállított korom ne kerülhessen ki a légkörbe. Ha ugyanis kikerül,
akkor az emberek képesek lesznek az belélegezni, s a korom így minden további nélkül be tud jutni a vérkeringésbe. A részecskeszűrő megszűri, csapdába ejti a kormot, hogy az ne okozhasson egészségügyi problémát. A részecskeszűrőt ilyenkor meg kell tisztítani; a tisztítás alapvetően magától megy végbe, amikor a motor legalább fél órán át 2000-es fordulatszám felett üzemel. Ekkor a korom kiég a szűrőből. Ha ez nem történik meg havonta legalább egy alkalommal, akkor az bizony könnyen cseréhez vezethet.
yatoo hozzászólásai