A termékek gyártásának és eladásának piacán is óriási a konkurencia. A vásárlói kereslet is megvan, ezért a webshop üzemeltetés kifizetődő tevékenység. Akinek már van üzlete és az valamennyire kifizetődő, a tulajdonosok általában továbbra is működtetik, de a legtöbben a webáruház nyitás mellett döntenek.

Számos előnye van ennek a kereskedési formának. A legelső és talán a legfontosabb, hogy jelentősen bővül a vásárlói közönség. Ugyanis az internetes keresőfelület lehetővé teszi, hogy az adott termékek bárhonnan és bárkinek elérhetőek legyenek.

Persze a webshop üzemeltetés azért nem ennyire egyszerű, hiszen ami az előnye, az a hátránya is. Sok a vásárló, de sok az eladó is. Ezért fontos megtenni azokat a lépéseket, amelyek a találati listán jól pozícionálják az adott áruházat.

Tehát a webshop üzemeltetés ugyanúgy, mint egy üzleti marketing, a hirdetési szabályok alá esik. A kiinduló pont mindig a kereső oldalalak találati listája. Aki itt jó helyen áll, az biztos lehet abban, hogy megtalálják a vásárlók.